2 Ağustos 2013 Cuma

'Podof' arkadaşımızın kadrolarla ilgili görüşleri

Hocam elinize sağlık. Şöyle bir öneride bulunmak istiyorum bende genel olarak iletişim fakültesi ibaresi bulunması da bir sıkıntı. Madem yetkililere ulaşılacak bunu da bir tartışmak lazım. Şöyle ki diyelim ben sinema mezunuyum, baktım gazeteciliğin puanları düşük hop ona geçerim. Reklamcılıkta bol kadro açılmış, hop ordayım. Madem uzmanlaşma istiyoruz o zaman bunu da dile getirebiliriz.

Yalnız şunu belirtmem lazım benim eskiden "sinema televizyon mezunu" yazan ilanlarda bu gün "iletişim mezunu" yazmasının sorumlularından birsi benim çünkü iletişim fakültelerinde isim standardı yok. Eski haliyle "radyo televizyon ve sinema" mezunu "sinema ve televizyon" kadrosuna neden başvuramıyor diye cıngar çıkartmıştım  Buna şöyle bir çözüm önerebiliriz, ilişkili bölümler tek tek yazılacak, her türlü farklı isime yer verilecek. Yani şöyle ilan örnekleri görmek isterim şahsen ben:

Sinema ABD için: "İletişim, iletişim bilimleri veya güzel sanatlar fakültelerinin sinema ve televizyon veya radyo televizyon ve sinema bölümlerinden mezun olmak"
Halkla ilişkiler ABD için: "İletişim veya iletişim bilimleri fakültelerinin halkla ilişkiler ve reklamcılık, halkla ilişkiler ve tanıtım ya da halka ilişkiler bölümünden mezun olmak"
İletişim için: "İletişim ve iletişim bilimleri fakültelerinin iletişim, iletişim tasarımı, iletişim tasarımı ve yönetimi, medya ve iletişim bölümü, görsel iletişim tasarımı bölümlerinden mezun olmak"

Elbette bunları yeterli araştırmayı yapmadan yazdım. Ama kimseyi mağdur etmeden her bölümün adının yazılması şart eğer böyle yapılacaksa. Bunu da bir tartışmaya açmak istedim.


Arkadaşımız Ana Bilim Dalları'nın ayrı kalmasını istediğini belirten şekilde bir yazı yazmış. Ben arkadaşımız gibi düşünmüyorum çünkü kadro sayılarını baya bir düşürecek; ancak saygı duyuyorum ve gerekirse bu şekilde de bir istek gönderilebilir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder