7 Ağustos 2013 Çarşamba

Forumdan, Edius isimli arkadaşımızın yazısı, sonuna kadar katılıyorum..

Bu üniversiteleri kuranların nasıl bir planlama ile kurduklarından her daim şüphe etmişimdir. YÖK başkanından ilgili kurum temsilcilerine kadar bir çok kişinin iletişim fakültelerinin ne amaçla kurulmuş olduğunu bile bilmediğini düşünüyorum. Eğer Nazmi hocanın da dediği gibi 'Sizde ALES puanınızı yükseltin sizde kazanın' diyenler varsa hepsinin bulunduğu makamdan yediği para haram zıkkım olsun. Aynı şeyi senelerdir TRT alımları için yaptılar, 3 sene kadar TRT'ye dışardan iş yapan bir prodüksiyon şirketinde çalıştım, bu süre zarfında TRT ile ilgili bir çok gözlemim oldu. Sırf kpss'den 95 aldı diye fotokopi çekmesini bilmeyen insanların idari personel yapıldığına, sırf falancanın tanıdığı diye hayatında kamera görmemiş adamların kameraman yapıldığına şahit oldum. En sevdiği diziler pis yedili, akasya durağı gibi diziler olan post prodüksiyon ekipleriyle karşılaştım. Birçoğu ya mühendislik yada öğretmenlik bölümü mezunu çok fazla insanla tanıştım. Geçenlerde hayatında televizyonculuğun T'sini bile bilmeyen oturup televizyon bile izlediği şüpheli Matematik mühendisliği mezunu olmuş birisiyle tanıştım. KPSS'den 97 alıp yerleşmiş TRT'ye... Çocuğa dedim ki o puanla istediğin her yere giderdin alanında çalışırdın, niye hiç bilmediğin televizyonculuğu yapmaya çalışıyorsun? bana verdiği cevap basit, burada daha fazla maaş veriyorlar, başka bir sebebi yok! Bu benim karşılaştığım çeşitli örneklerden bir tanesi. 

3 senedir Mezun olduğum Marmara Üniversitesi'ne yüksek başvurusu yapıyorum. Mülakatlar on numara geçiyor, sordukları herşeye doğru cevap veriyorum ama neticede Aleste aldığım 81 bile hiç bir halta yaramıyor. Benim okuluma yüksek lisansa alınanların bazılarının öğretmenlik ve mühendislik bölümlerinden mezun olduğunu öğreniyorum. Netice de 6 senelik televizyonculuk gazetecilik geçmişim sırf alesten daha fazla aldı diye bir öğretmenlik, mühendislik veya başka bir bölüm mezunu birisi yüzünden görmemezlikten geliniyor. Bugüne kadar İletişim fakültesi diplomamı sadece askere giderken kullandım. bıraktım onu bunu saçma sapan merdiven altı eğitim kurumlarının, akademilerin verdiği başarı belgeleri, sertifikalar daha fazla iş görüyor benim diplomamdan. 

Bende sırf şu hiç bir işe yaramayan iletişim fakültesi diplomasından kurtulmak için açıköğretimden sosyoloji tarih gibi bir bölüm okumayı düşünüyorum. Yüksek lisansımı da karar verdim kesinlikle İletişim alanında yapmayacam. Sanki yapınca madalya veriyolar! Çevrenizde de bu fakülteyi yazmayı düşünen insanlar varsa uyarın. Gitsinler başka bölüm okusunlar nasıl olsa amcaları dayıları varsa yine televizyoncu gazeteci olabilirler. Bunun için ***ı kırık bi kurstan sertifika almaları yeterli. Hatta ona bile gerek yok. Bende zaten televizyonculuğu bıraktım, bir internet sitesinde çalışıyorum. Zaten bu ülkede kim anladığı işi yapıyor ki?

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder